افسردگی پس از مهاجرت و راهکار درمان

افسردگی پس از مهاجرت و راهکار درمان

دوست خوبم دوست داری جریان افسردگی رو بدونی چیه ؟ چرا و کی و چطوری ما ادمها افسرده میشیم ؟ چرا یهو شور زندگی و نشاط از ما گرفته میشه  و هیچی نمیتونه خوشحالمون کنه حتی عزیزترین افراد مثل بچه هامون و ….؟  افسردگی مثل مرگ میمونه و شرایط رو برای ما و اطرافیانمون مخصوصا فرزندانمون خیلی سخت میکنه  ….با ادامه مقاله با من باش تا برات بگم ….

یه کم فکر کن ایا قبل ازمهاجرت هم بنا بر شرایط و موقعیت های پیچیده و سخت محیطی دچار افسردگی میشدی ؟یعنی زمینه ابتلا به افسردگی را داشتی و قبلا هم افسردگی رو تجربه  کردی ؟ اگر بله به این معنا هست که شما انسانی هستی که

اگر به هر دلیلی شرایط بر وفق مرادت نباشه و تو رو خشمگین یا نارحت و غمگین  کنه یا حتی تو رو بترسونه یا دلسرد و ناامیدت کنه ….تا مدتههههها گرفتار اون احساسات ضد و نقیض و ناخوشایند میشی ، گیر میکنی ، مستاصل میشی و از پس حل مشکلت برنمیای و در نهایت احساساتت تو رو از پا در میارن ممکنه اولش با پرخاشگری و داد و بیداد و قهر و …عکس العمل نشون بدی اما  بعد که ببینی جوابگو نیست همه اون خشمهات و نگرانیهات رو میریزی تو خودت و بعد از مدتی تبدیل به جنگ درونی میشه …. و وجودت مثل کشور جنگ زده ناتوان و بی حال و بی انگیزه میشه در واقع دیگه اون جنگ درونی برات توانی برای ادامه زندگی و شادابی نمیذاره و این میشه که تو مبتلا به افسردگی شدی ….بله به همین سادگی و به همین پیچیدگی و سختی ….شاید من خیلی اسون و ساده برات جریان رو توضیح دادم اما موضوع بسییییار پیچیده ست چون به اعماق روان شما برمیگرده

خوب حالا که تا حدودی با موضوع افسردگی اشنا شدی ببینیم چطور میتونی خودت رو از این بحران نجات بدی و انگیزه هاتو برگردونی ؟

  1. ببین خواسته هات چیه در حال حاضر که نتونستی بهشون برسی ؟
  2. ایا دوست داری خونه و ماشین داشته باشی ؟ ایا درامد ثابت میخوای؟ ایا میخوای همسرت و فرزندانت باهات صمیمی تر باشند ؟ ایا دلت برای خانوادت و دوستات تنگ شده و دوست صمیمی میخوای ؟  ایا ثبات و امنیت میخوای ؟ چی میخوای ….؟؟؟؟؟
  3. ایا خواستت با واقعیت زندگی الانت جور در میاد ؟

برای  تشخیص درست ، بهت پیشنهاد میدم 8 راهکاری رو که د رمقاله ( )عنوان کردم رو بخون  تا یاد بگیری  چطور خودت رو با این تغییرات عمیییق و جدی وفق بدی خیلی کمک کننده ست

  • برای برگردوندن انگیزه هات باید بدونی و بپذیری که اون چیزایی که قبلا بهت انگیزه میداده (مثل دوستهات ،خانوادت، حساب بانکیت و درامدت ،موقعیت شعلی و طبقه اجتماعیت ،ماشین و خونت و خیابونهایی که توش خاطره داشتی و ….)الان دیگه نیستند ، و این یه واقعیت زندگی الان تو هست اگر بخوای با واقعیت بجنگی بازنده ای پس باید چکار کنی ؟

باید  همه رو از اول بسازی و خلق کنی

باید دوست جدید پیدا کنی

روابط جدید برقرار کنی

اهداف و مسیرهای  جدید بسازی

و طبیعیه که یه جاهایی کم بیاری!!! اخه  تو از صفر شروع کردی!! انتخاب سختی کردی که خیلی ها حتی بهش فکر هم نمی کنند .شروع از صفر اونم تو محیطی که اصلا به فرهنگ و زبون و ارزشهاشون مسلط نیستی خیلی جرات میخواد . پس احساس بازنده بودن یه جاهایی طبیعیه کار بزرگی داری میکنی قدم به قدم هر چند کوچیک بردار و سعی کن اهدافت رو مدام بالا پایین کنی و مطابق با شرایطت تنظیمشون کنی ! نه هدف بزرگ دور از واقعیت انتخاب کن و نه بی هدف بمون !!!به راهت ادامه بده حتما یه روزی میرسه که فاصله زیادی با این روزای سخت داری و از اینکه کم نیاوردی و ادامه دادی به خودت می بالی رفیق  !!

اگر با همه پیشنهادای من  بازم نتونستی انگیزه هاتو برگردونی بازم ناامید و تسلیم  نشو افراد زیادی هستند که سالها در این زمینه تجربه و تخصص دارند و میتونن کنارت باشند تا  نقطه عطف وجودت رو که موجب شده درجا بزنی پیدا کنی و بتونی با قدرت ، راهت رو ادامه بدی و به هدفهایی که براشون برنامه ریختی و لیاقتش رو هم داری برسی 

بدون که تو تنها نیستی دوست خوبم ، افراد زیادی بودند که با همه توانمندیهاشون یه جاهایی کم اوردن و با کمک تخصصی تونستند به جایگاهی که مد نظرشون هست برسند و با سلامت روان بیشتری زندگی کنند .

تنهایی بعد از مهاجرت

 استرس قبل از مهاجرت

افسردگی پس از افسردگی

مهاجرت و افسردگی

مراحل روانی مهاجرت

عوارض روحی مهاجرت

علت افسردگی

درمان افسردگی

درمان افسردگی بعد از مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید