سلام
به کلینیک مشاوره و رواندرمانی تخصصی “طلوع اگاهی” خیلی خوش اومدید. حوزه های فعالیت های ما شامل خدمات تخصصی مشاوره و روان درمانی در حوزه های زیر هست.

۱. درمان مشکلات رفتاری و روانشناختی کودکان و نوجوانان
۲.بهبود و اصلاح رابطه والدین و فرزندان
۳.مشاوره نوجوان
۴. مشاوره دوران نوزادی و کودکی
۵. مشاوره پیش و هنگام بارداری

۱. درمان مشکلات رفتاری و روانشناختی کودکان و نوجوانان

(اضطراب،پرخاشگری،تیک،وسواس،ناخن جویدن،شب ادراری،بی نظمی و بی مسئولیتی ،مشکلات کمرویی و خجالت و مهارتهای اجتماعی و عدم مهارت در تنظیم و مدیریت هیجان و احساسات ….)

ممکنه خیلی براتون پیش بیاد که فرزندتدن با مشکلاتی مثل اضطراب ،پرخاشگری، تیک،وسواس ،لجبازی،خودارضایی و مشکلات و سوالات جنسی ، از پوشک گرفتن و از شیر گرفتن و …. مواجه بشه و  علت رفتارهای فرزندتون رو درک نمیکنید و از هر راهی رفتید جواب نگرفتید ،گیج و کلافه شدید …ممکنه هم که درک میکنید که فرزندتون در شرایط نامناسب و اضطرابی قرار داره ولی
نمیدونید چطور کمکش کنید و احساس درموندگی میکنید ….شاید هم با مشکل عدم هماهنگی در شیوه تربیتی با همسرتون مواجه هستید.

دراین بخش ما با روشهای کاملا نوین علمی ( به روز ترین ،کاربردی ترین و سریع ترین شیوه درمانی) در کنار شما هستیم تا
به شما والدین عزیز کمک میکنیم که بتوانید با آرامش و به دور از قضاوت… ریشه مشکلات خود را درک کرده واز موانع تربیتی خود در زندگی اگاه شوید و با کمک تخصصی بتوانید به عنوان والدی امن و صمیمی ،کنار فرزند خود باشید و مشکلات خود و فرزندانتان را در سریعترین زمان ممکن ،حل و گره گشایی کنید .

در ادامه جهت اشنایی با رویکرد درمانی منتالیزیشن با ما همراه باشید.

۲. بهبود ارتباط والد_کودک:

هیچ والدی نیست که بگه بزار بچه به دنیا بیاد همچین اضطراب بهش وارد کنم که تیک بگیره لجباز و پرخاشگر هم بشه اخرشم بره سمت مواد مخدر و ….درسته ؟پس چرا اینقدر درصد بچه های اضطرابی بالاست ؟ چرا اینقدر پرخاشگری زیاده ؟ چرا اینقدر امار جرم و جنایت تو نوجوونای ما زیاده ؟

مؤسسه مطالعاتی «گالوپ» ایران را در سال ۲۰۱۷   از میان ۱۴۲ کشور عصبانی‌ترین کشور جهان معرفی کرده است.
ما از عمد نکردیم ….بلد نبودیم چکارکنیم یادمون ندادن …..
اخه وقتی خودمون بچه بودیم …عصبانی میشدیم ….میترسیدیم ….حسودی میکردیم ….غمگین میشدیم و غم عالم میریخت تو دلمون یا کسی نبود کنارمون یا اگرم بود بلد نبود ما رو بشنوه  ما رو بفهمه و یه فضایی بهمون بده که حرف بزنیم گریه کنیم …. نبود ….کسی بلد نبود .
الانم وقتی فرزندمون حالش به هر دلیلی بده ،  بلد نیستیم کنارش باشیم و ارومش کنیم
اخه اصلا کار راحتی هم نیست باید مثل متخصص تشخیص درست بدی و راهکار درستی رو به کار ببری
اگه دوست داری یاد بگیری وقتی فرزندت به هر دلیلی حالش مساعد نیست و دچار پرخاشگری و لجبازی واضطراب و …. شده ، علمی و حرفه ای کنارش باشی طوریکه  بهت چسبنده و وابسته نشه و از اونطرف هم سرخورده و طرد نشه بلکه روز به روز علاوه بر رشد جسمی…. روانش، هم  رشد کنه و مستقل تر و با عزت نفس بشه میتونی از کمک رواندرمانگران ما در کلینیک طلوع اگاهی استفاده کنی تا قدم به قدم برای ساخت و بهبود ارتباطتون با فرزندانتون و حل مشکلات انها کنارتون باشند.بهبود ارتباط والد _کودک تخصص ماست .

۳.مشاوره نوجوان

وقتی کودک شما وارد دوره نوجوانی میشه …مثل ورود طوفانی عجیب و غریب به خونه شماست !!انگار فرزندتون رو نمیشناسید و تبدیل به یه ادم جدید شده ،پرخاشگر شده و عصبی و به درس و ورزش و ….علاقه مند نیست و هزاران تغییر دیگه که همگی برای شما ناشناخته ست و کنار اومدن شما با فرزندی که تا دیروز سرش تو کار خودش بوده و …اما الان کلا شده یه انسان با نگرش ها و افکار و احساسات کاملا متفاوت ….میتونه خیلی مشکل و پر چالش باشه ….
ما برای آرامتر سپری کردن این روزای پر چالش …برای اینکه اسیب کمتری به جسم و روان خودتون و نوجوانتون بزنید و با اگاهی برخورد کنید کنارتون هستیم .

 

۴.  مشکلات دوران نوزادی

شاید شما در این دوره بحرانی و پر چالش ارتباط با نوزاد با سوالات زیادی مواجه شوید :

تا چه حد در خدمت نوزادم باشم و به خواسته هاش توجه کنم؟

چقدر باهاش بازی کنم ؟

چطور خوابش رو تنظیم کنم ؟

چه زمانی و از چه شیوه ای از شیر و‌ پوشک و پستونک بگیرمش؟

با جیغ و گریه و لجبازی و پرخاشگری و …چطور برخورد کنم ؟

چقدر قانوگذاری کنم؟ایا جواب میده؟

وهزاران سوال دیگه….

که نیازه مشاور و رواندرمانگر شناخت کاملی از شما و فذزندتان داشته باشد تا بتواند راهنمایی مناسب و خاص خودتان را انجام دهد .

 

۵. مشاوره پیش و هنگام بارداری

اگر دوست داشته باشید پیش از به دنیا اومدن فرزندتون هم به خودتون امادگی بدید و هم بدونید در دنیای ذهنی نوزاد و کودک چی میگذره و قراره با چه اتفاقها و تغییراتی مواجه بشید و بخواید بهترین شیوه برخورد رو یاد بگیرید …..

بهتون تبریک میگم

چون الان بهترین زمان برای یادگیریه !!!

اینکه شما بتونید با امادگی به دوره جدید زندگیتون وارد بشید در واقع دارید از خیلی از اسیبها جلوگیری و پیشگیری میکنید .برای این منظور هم میتوانید از محصولات اموزشی ما و هم از جلسات رواندرمانی و مشاوره استفاده نمایید !

معرفی روش دلبستگی و منتالیزیشن:

منتالیزیشن یک رویکرد رواندرمانی است بر اساس درک انچه در ذهن انسانها میگذرد و  به افراد کمک میکند از محتوای  ذهن خود و دیگری اگاهی پیدا کنند تا بتوانند یکدیگر را بیشتر درک کرده و به تنظیم هیجانات هم  کمک‌ کنند و در نهایت، این تعاملات سالم  موجب افزایش سلامت روان خواهد شد .

هدف نهایی رویکرد منتالیزیشن در درمان کودک:

ایجاد دلبستگی ایمن بین والد و کودک است. به این طریق که والد یا مراقب اصلی کودک در زمانهای پرچالش یا زمانهایی که کودک دچار احساسات خوشایند یا ناخوشایندی شده بتواند درک عمیقی از دنیای درونی کودک پیدا کند و به بهترین نحو با کودک ارتباط بگیرد به طوریکه  در نهایت،این ارتباط منجر به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کودک شود و مهارتهایی چون همدلی ، حل مساله ،تصمیم گیری و انتخاب را به شیوه ای سالم به کودک اموزش داده شود .

مسلما زمانی که کودک در ارتباط سالمی با افراد نزدیک زندگی اش به ویژه والدین  قرار بگیرد طوریکه احساس کند او را در هر شرایطی دوست دارند و احساس امنیت و صمیمیت با والدینش کند کمتر دچار اختلالات روانی و شخصیتی  و مشکلاتی نظیر  (اضطراب ،پرخاشگری ،ترس وسواس ، تیک، افسردگی و …. )خواهد شد.